Motor Nová řada traktorů Forterra HD je vybavena úsporným čtyřválcovým 16V motorem Zetor s velmi nízkou měrnou efektivní spotřebou paliva (používá se již nyní na modelu HSX), kterou se budou řadit na špičku mezi konkurencí. Verze Forterra HD 150 využívá řadové vstřikovací čerpadlo s elektronickou regulací. Výhodou oproti mechanickému regulátoru je pozitivní vliv na spotřebu paliva a optimalizovaný průběh točivého momentu.
Kabina Hlavní novinkou pro modelovou řadu Forterra HD je ergonomický multifunkční panel s ovládacími prvky. Je umístěn na pravé straně a díky tomu má řidič vše potřebné po ruce, od ovládání hydrauliky až po aktivaci souvraťové automatiky. Vše je intuitivní a ovládání je velice pohodlné.
Nápravy Pro větší únosnost traktoru byla zesílená skříň rozvodovky a byla rozšířená zadní náprava o 226 mm pro rozchody 1 800 až 2 000 mm. Traktor je těžší, stabilnější a snese větší zátěž na tříbodovém závěsu. Přední hnaná náprava obsahuje 100% uzávěrku diferenciálu. Na přání je možné odpružení PHN , v kombinaci s odpruženou kabinou je jízda ještě více komfortní. Prodloužení rozvoru na 2 720 mm, zajišťuje skvělé rozložení hmotnosti traktoru a tudíž vysokou stabilitu, která je nutná pro efektivní práci.
Hydraulika Další novinkou je přídavný 4-sekční rozvaděč hydrauliky s elektrohydraulickým ovládáním. V kombinaci s použitím závěsoviny kategorie III, získáte široký výběr využitelných agregací. Pro zjednodušení práce na poli, je traktor vybaven souvraťovou automatikou.
PTO Pro efektivnější využití agregací je přenos výkonu předního vývodového hřídele navýšen až na 90 kW. Spojka zadního vývodového hřídele je vybavena zpětnovazebním řízeným rozběhem. Tím je dosaženo snadnějšího a komfortnější spouštění a spojka tak dostává menší mechanické zatížení. Prospekt: Prospekt Zetor Forterra HD (PDF)